fredag 31. mai 2013

LEKESTUE / BEACH HUT







Nå har jeg hatt en liten makeover i lekestua! Har prøvd å gjøre den litt 'beach hut'-aktig, du vet de små husene som typisk står langs strendene i feks England. Formen på lekestuen, som opprinnelig er en bod fra Plantasjen, minner jo ganske mye om strandhyttene, så syns det passer godt. Det er jo fortsatt ei lekestue, men nå den fungerer den også som omkledningsrom noe som er veldig praktisk siden vi har bassenget rett ved. Jeg har kjøpt en stumtjener fra Ikea som vi henger opp håndkler, badetøy og badeleker på, også har jeg lagt inn solkrem, badebleier og diverse i kommoden, slike ting som det er greit å ha tilgjengelig når en av ungene plutselig vil ta en dukkert :-) Benken er satt sammen av et veggskap som jeg hadde til overs fra et tidligere prosjekt, også kjøpte jeg til to skap fra Ikeas nye Metod-serie. En ting som hadde gjort lekestuen enda mer beach hut hadde vært å male den i en knall farge...Men er redd det bare vil se teit ut resten av året... Ellers så skulle det kanskje ha vært et mer maritimt bilde på veggen, men syns det er ganske fint det som hang der fra før da...

Her er noen bilder av hvordan lekestua har sett ut tidligere:

 Helt i starten...Litt galleri-isj...

Hoff, det var ikke så pent å kle sengene med sølvfarget gulvbelegg...! Jeg tok bort sengene etter ei stund for jeg syns de tok for mye av plassen, men mulig de kommer opp igjen hvis ungene en gang får sansen for å overnatte der ute.  Savner Ninjapusen min! :-(

Og slik så det ut inntil nå nylig.

Jepp, det var lekestuas historie så langt!

Ha ei herlig helg! Håper sola skinner, slik den gjør her :-)

2 kommentarer:

  1. Hei.
    Hytta var blitt veldig fin!!
    Jeg lurte på hva du har på gulvet?
    Vi har og ei lekehytte, men gulvet trenger sårt litt pleie. de har lagt parkett der, men når det har blitt fuktig ,buler det ut overalt.

    mvh Hildegunn hildegunn29@hotmail.no

    SvarSlett
  2. Hei!

    Svarer her også jeg :-) Jeg har lagt et vinylbelegg i lekestua, stiftet det bare fast langs veggene. Belegget ligner på de gummigulvene med forhøyede sirkler på, liksom-gummigulv... Fant det veldig rimelig på Fix Bolig i Tønsberg for 2-3 år siden... Anbefaler gulvbelegg til dukkestue ja, har holdt seg kjempefint enn så lenge iallfall :-)

    Hilsen Helene :-)

    SvarSlett