lørdag 23. februar 2013

RETRO IKEA






For et par år siden fant jeg denne kule, gamle ikea-lampen på et bruktmarked i Bergen, fin ja!  Endelig har jeg fått surret meg til å montere på ledning, og med litt ommøblering i det siste dukket det opp en plass til den. Denne delen av stua ligger litt for seg selv, trappeoppgangen skiller den fra resten av stua, og det har vært et skikkelig rotehjørne med stappfulle bokhyller og leker utover gulvet. En litt ukoselig lekekrok liksom. Men nå har jeg tatt bort et par lave hyller (bygget opp sengen til minstemann av de) og da fikk jeg jo plass til vår gamle sofa som jeg har vært i tvil om jeg skulle selge eller ikke, glad jeg beholdt den nå :-) På sikt skal denne delen av stua gjøres om til et ekstra soverom, men nå føler jeg at det har blitt en fin og fungerende midlertidig krok.

2 kommentarer:

  1. Kul lampe, en slik skulle jeg gjerne hatt:) Det svenske magasinet Retro hadde i fjor en artikkel om Ikea lamper fra 70 tallet. Det har vært mye tøft i freshe farger fra den kanten.
    Mona

    SvarSlett
  2. Åh, den artikkelen skulle jeg gjerne ha sett!

    SvarSlett